Ny kompetanse på klinikken: injeksjonbehandling med ultralyd

Fra 1. september vil vi få ny spesialkompetanse på klinikken, i ultralydveiledet injeksjonbehandling. Dette er et samarbeid med Apexklinikken i Oslo, som drives av Kjetil Nord-Varhaug.

Spesialist-teamet består av:

• Øyvind Kvinge, lege og fysikalsk medisiner, spesialist i ultralydveiledet injeksjonsterapi. Medisinsk ansvarlig.
  • Kjetil Nord-Varhaug, fysioterapeut og spesialist i ultralydveiledet injeksjonsterapi. Faglig ansvarlig.
  • Aase Hauge, fysioterapeut og behandler innen ultralyddiagnostikk og ultralydveiledet injeksjonsterapi på Klinikk Pluss
  • Ida Kristine Jansen, fysioterapeut og behandler innen ultralyddiagnostikk på Klinikk Pluss

Les mer om våre behandlinger innen ultralyd
Mer informasjon om injeksjonsbehandling med ultralyd og ultralyddiagnostikk av muskel og skjelett.

Svimmelhet i seg selv er ikke en tilstand, men er et symptom på andre tilstander. Noen tilstander gir en mer akutt følelse av svimmelhet enn andre, og det er ikke alltid like lett å skille mellom det å føle seg ustø ved gange eller annen svimmelhet. Dette er et symptom som blir mer og mer vanlig med økende alder.
Hodepine er den 3. mest hyppige årsaken til besøk hos kiropraktor. Det er mange forskjellige typer hodepine hvor de fleste er ufarlige og forbigående.
Torticollis er en feilstilling av nakken og også potensielt hodet. Det kan være mange årsaker til en slik stilling som for eksempel; muskulære, medfødte tilstander, neurologiske, grunnet syn (Mitchell, 1999) eller idiopatiske. Da de forskjellige variantene presenterer på forskjellige måter og tidspunkter er det relativt enkelt å differensiere disse.
Vi har en ledig stilling i resepsjonen!
Kroppen går gjennom mange endringer gjennom svangerskapet for å tilrettelegge for både mor og barn. Endringene skjer i flere systemer; hjerte-, og kar systemet, det hormonelle og det mekaniske for å nevne noen.
Vi starter opp med artroseskole/AktivA!