Haakon Skuggedal

Ortopedisk spesialfysioterapeut
Personlig trener
E-post: haakon.skuggedal@klinikkpluss.no
Utdannelse: Bachelor i Fysioterapi, OsloMet (2008-2011)
Videreutdanning i fysioterapi for eldre personer, OsloMet
Personlig Trener studiet, Høyskolen Kristiania
Videreutdanning/kurs: Idrettsmedisinsk grunnkurs, Redcord Neurac 1 og 2 (slyngebehandling), smertekurs, gange- og løpsanalysekurs, såletilpasning, skulderrehabiliteringskurs, akutt kneskadekurs. Ortopedisk spesialfysioterapeut. Videreutdanning i fysioterapi for eldre personer.
Faglig erfaring: Haakon har bred erfaring med muskel- og skjelettlidelser både fra spesialisthelsetjenesten og privat praksis. Han har jobbet mye med rehabilitering av overbelastningslidelser og idrettsskader i kne, fot/ankel, skulder, nakke og rygg. Haakon har særlig verdifull kompetanse innen rehabilitering etter ortopedisk kirurgi, med erfaring både fra umiddelbar postoperativ fase og tett samarbeid med ortopeder ved ortopedisk poliklinikk Bærum sykehus, samt fra videre i rehabiliteringsforløpet ved lokalt institutt.
I tillegg har han god kompetanse innen behandling av eldre pasienter, og har blant annet vært involvert i forskning på bedring etter hoftebrudd.

Haakon har en forskningsbasert aktiv tilnærming i sin behandling, bruker også manuelle teknikker, massasje, og bløtvevsbehandling, og tilpasser Formthotics dynamiske innleggssåler.
Personlig erfaring: Haakon har bakgrunn i norsk elite- og amerikansk collegebasketball, og har drevet med målrettet styrketrening i snart 20 år.

man-tor: 08.00 – 20.00 fredag: 08.00 – 17.00