Mor og barn

Klinikk Pluss har et spesialisert «Mor&Barn-team» som fokuserer på plager og behandling knyttet opp mot forberedelse til fødsel, rehabilitering etter fødsel og vanlige behandlingstilbud rettet mot små barn. Mor&Barn-teamet hos Klinikk Pluss har stort engasjement, erfaring og kompetanse på området mor og barn

Bekkenløsning eller bekkenlåsning

Mange gravide med rygg-/bekkenplager blir feildiagnostisert med bekkenløsning. Dette kan medføre store hemninger i hverdagen samt sykefravær fra jobb over lenger tid. Vår kiropraktor kan stille rett diagnose og gi deg rett behandling i samarbeid med eventuell fysioterapeut og akupunktør der det er nødvendig.

Fødselsforberedelse

Studier viser at fødselsforberedende modningsakupunktur gir mer effektive rier og korter ned fødetiden, samt at flere føder nær termindato. Bekkenbunnstrening sammen med fysioterapeut kan være en god investering for å forebygge problemer før og etter fødselen.

Kvalme under svangerskapet

Å være kvalm under svangerskapet, kan ødelegge mye av gleden ved å vente barn. Akupunktur kan hjelpe deg med å redusere kvalmen.

Kolikksmerter hos småbarn

Mange barn med kolikksmerter har god effekt av kiropraktorbehandling og/eller akupunktur og ernæringsendring hos mor. Vi har meget god erfaring på dette området.

Sengevæting hos barn

Både vår kiropraktor og akupunktør har lang erfaring og gode resultater å vise til når det gjelder å hjelpe barn med sengevætingsproblemer.

Inkontinens

Det er ikke uvanlig å oppleve problemer med inkontinens etter fødsel. Dette skyldes blant annet at bekkenbunnen er for svak. Her kan trening i samråd med fysioterapeut ha god effekt. Bekkenbunnen kan trenes opp gjennom fysiske øvelser slik at man blir kvitt problemet. Akupunktur har også vist gode resultater for å bli kvitt inkontinens etter fødsel.