Om akupunktur

Stadig flere pasienter velger akupunktur for å bedre, dempe eller forebygge plager av forskjellig slag. Ved Klinikk Pluss kombineres akupunktur ofte med andre behandlinger, som fysioterapi, kiropraktikk eller massasje.
Akupunktur gjenoppretter balansen i kroppen
Akupunktur er en gammel kinesisk behandlingsform som både gjennom lang erfaring og moderne medisinsk forskning har vist seg å være en effektiv behandlingsmetode med svært få bivirkninger. Den kan brukes både som alternativ og som supplement til vestlig medisin. Interessen for akupunktur har de siste årene vært økende, både i Norge og verden for øvrig.

Sykdom og smerte kan skyldes ubalanse i kroppens energisystem. Ved å stimulere med tynne nåler på bestemte punkter langs kroppens mange energibaner (meridianer), kan akupunktøren gjenopprette balansen i kroppen.

Vår klassiske akupunktør, Nina Blich, er medlem av Akupunktørforeningen -MAF, som stiller de strengeste krav til medlemskap i Norge. Foreningens medlemmer er leger, tannleger, fysioterapeuter og andre grupper med medisinsk grunnutdannelse. MAFs medlemmer har en akupunkturfaglig deltidsutdannelse over 4 år.

Her finner du mer informasjon om akupunkturbehandling ved ulike sykdommer og lidelser;

Akupunkturforeningen, informasjonsbrosjyrer

man-tor: 08.00 – 20.00 fredag: 08.00 – 17.00