Torbjørn B. Prestholdt

E-post: torbjorn.prestholdt@klinikkpluss.no
Utdannelse: Bachelor i fysioterapi Høgskolen i Oslo, 2003
Videreutdanning/kurs:

Grunnkurs i idrettsmedisin trinn 1-3 (UIO/NIMI).

Diverse kurs innenfor idrettsmedisin, fysikalsk medisin, MTT, Redcord og AktivA som til sammen utgjør ca. 500 kurstimer

Faglig erfaring: Torbjørn har vært fysioterapeut for fotballag i regionen i flere år i tillegg til jobben her ved klinikken. Han har tidligere også jobbet som treningsveileder og sykkelinstruktør på NIMI Ullevål. Torbjørn er særlig opptatt av målrettet aktivitet og trening som en viktig del av behandlingen, men driver også med tradisjonell benkebehandling, dry needling, massasje, mobilisering mm.

Torbjørn er godkjent behandler for Idrettens Skadetelefon, og han er således en del av deres behandlingsnettverk. Han er også sertifisert AktivA fysioterapeut med særlig kompetanse på artrose (slitasjegikt).
Personlig erfaring: Torbjørn har lang erfaring som privatpraktiserende fysioterapeut og treningsveileder. Han har drevet aktivt med idrett både i form av fotballspill i 2. divisjon, langrenn og friidrett.

man-tor: 08.00 – 20.00 fredag: 08.00 – 17.00